Please reload

Ostatnie posty

Sprzedawca marzeń czyli o copywriterze bez ściemy

October 4, 2017

1/2
Please reload

Wyróżnione posty

Jak Cię widzą, taki mem

August 12, 2017

Jeśli chcesz być pewny swojej popularności w sieci i tego, że każdy choć raz widział Twoją twarz (lub jej graficzne odzwierciedlenie) oraz że w chwale przeszedłeś się do historii Internetu, daj się zmemować. Żądni rozrywki internauci służą w tej kwestii pomocą. Ale nie każdego może kopnąć taki zaszczyt.

 

Początkowo, w latach 90., memy nawiązywały głównie do filmów i seriali, przedstawiając w zabawny sposób cytaty czy dziwaczne sytuacje z telewizyjnego ekranu. Dzisiejsze czasy obróciły ten format do góry nogami, a memy są w większości odzwierciedleniem codzienności, sytuacji z życia codziennego, sportu i polityki. Wydawać by się mogło, że memy to nic nie znacząca zabawka w rękach nastolatków, prześmiewcze, powstałe z nudów obrazki z tekstem. Nic bardziej mylnego! Wbrew pozorom, aby docenić ten specyficzny format i humor, trzeba być na bieżąco z kulturą, wydarzeniami na świecie, a także tym, co dzieje się w sieci. Jedno jest pewne – kto już raz trafi do mema, który choć przez chwilę będzie popularny, ten już na zawsze zapisze się na kartach naszych przeglądarek. I choć ten rodzaj „sławy” trwa krótko, marketingowo potrafi wygenerować większy szum niż jakakolwiek prasówka czy kampania z celebrytą w tle.

 

 

  

Niektórzy pamiętają jeszcze czasy, gdy memy powstawały wyłącznie na forach internetowych, nieśmiało wystawiając główki do świata „dużego”, poważnego Internetu. To archaiczna przeszłość. Social media zmieniły ten trend, a memy wypłynęły na głębokie wody. Obecnie trafiają na pierwsze strony gazet, heady serwisów internetowych, a nawet do telewizyjnych wydań wiadomości. Te graficzne komentarze pojawiają się w sieci czasami już zaledwie w kilka minut po danym wydarzeniu. Wyobraźnia internautów nie zna granic, podobnie jak ich cięty humor. Choć memy nie zawsze są śmieszne - czasami pełnią funkcję pouczającą, a nawet edukacyjną.

 

Z czasem ta nietypowa forma przekazu ewoluowała i, wykopując z hukiem drzwi, weszła do świata marketingu. Szybka memowa reakcja na coś, co wydarzyło się w realu, zmieniona w przekaz marketingowy, potrafi sprzedawać szybko i skutecznie, a w gratisie generuje ruch wokół marki. Tu mistrz jest jeden – Ryanair, którego memy dotyczące kampanii prezydenckiej Clinton-Trump w USA oraz odchodzącego Obamy rozbiły Facebookowy bank udostępnień, polubień i komentarzy. Przykłady się mnożą, a memy zakorzeniają się w świadomości nawet tych mniej obytych z Internetem odbiorców.

Warto wspomnieć o tym, że poza memami, które na świeżo komentują obrazkami rzeczywistość, kreując nowych bohaterów oraz schematy, istnieją też memowe klasyki. Nie tworzy się ich z użyciem zdjęć, a wykorzystując ich rysunkowe odpowiedniki. Mają one zwykle jedno znaczenie, powszechnie rozpoznawane przez użytkowników.

 

Bez względu na wizualną formę memów, mają one silny przekaz i z łatwością mogą być przekształcone w przykuwające uwagę odbiorców narzędzie marketingowe, które samej marce doda luzu i współczesnego zacięcia. Jako składnik content marketingu memy serwują treści przekazane w niestandardowy sposób, a przecież właśnie o to chodzi nam w kreatywnym przekazie, czyż nie? Warto wypróbować ten sposób komunikacji!

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

Podążaj za nami
Wyszukaj wg tagów