Please reload

Ostatnie posty

Sprzedawca marzeń czyli o copywriterze bez ściemy

October 4, 2017

1/2
Please reload

Wyróżnione posty

Diabeł tkwi w szczegółach, ubiera się u Prady i siedzi na Facebooku - czyli kilka słów o świadomej autopromocji firmy w mediach społecznościowych.

August 29, 2017

Czy zauważyłeś, jak wiele z tego, co sprawdza się w bezpośrednim kontakcie z konsumentem, ma odzwierciedlenie w prowadzeniu profili firmy w mediach społecznościowych? Jeżeli nie, zapraszam cię na kilka słów o tym, jak robić dobrze w social media.

 

 

 

Zacznij od dobrego planu

11 sekund – tyle czasu potrzeba, by zrobić dobre pierwsze wrażenie na nieznanej osobie. Dotyczy to nie tylko relacji międzyludzkich, lecz także otaczającego cię internetowego świata. Jak pokazują badania, to optymalny okres na dokonanie oceny, czy dany produkt albo firma są wiarygodni i sympatyczni. Sposób promocji twojego profilu firmowego jest tak samo istotny jak codzienne kontakty face-to-face z klientem. Wystarczy uświadomić sobie, że nigdy nie będzie nam dane spotkać się z większością followersów i osobiście zaprezentować im możliwości marki. Do działań w internecie stworzono wiele narzędzi, a póki co, najlepszym jest Facebook, więc czas go wykorzystać! Zbuduj czytelny, spójny i wyrazisty profil firmy, a z czasem zobaczysz, jak bardzo wychodzi jej to na plus.

 

Diabeł tkwi w szczegółach i nie tylko! Aby twoja marka była godna zaufania, dopasuj język do swojej grupy docelowej i bądź autentyczny dla odbiorców. Zadbaj o konsekwentną komunikację, która umożliwi twoim potencjalnym klientom zrozumienie, jakie korzyści mogą czerpać z usług twojej firmy. Dzięki temu odbiorca będzie potrafił przypisać marce określone cechy. Korzystaj z podstawowych narzędzi i długofalowo myśl o promocji. Staraj się zaprezentować swoje produkty w ciekawej formie i dodać coś od siebie. Dbaj o wrzucane treści i karm swój profil tak, by mechanizmy rządzące Facebookiem dostawały informację, że twoje wpisy są interesujące i warto zaprezentować je większej liczbie użytkowników. Takie działania są mierzone i nagradzane przez algorytm Edge Rank.

 

Skorzystaj z podstawowych narzędzi, jakie oferuje gigant stworzony przez Zuckerberga. Uzupełnij informacje o firmie i zadbaj o systematyczne i spójne odpowiadanie na komentarze czy wiadomości prywatne. Wszyscy zwracają uwagę na aspekty wizualne, dlatego dbaj o to, by treści wrzucane na tablicę prezentowały się niebanalnie. To również buduje popularność!

 

 

Nie taki diabeł straszny, jak go malują?

Mimo usilnych starań nie wszyscy będą kochać twoją markę. Zarówno na płaszczyźnie realnej, jak i internetowej nie obawiaj się hejtu i negatywnych recenzji. Promuj ją w sposób, który pokaże, że siła jest jej filarem. Nie bój się wdawać w dyskusje i wygaszać konflikty z zamiarem ich rozwiązania.

 

Jeżeli jesteś na początku drogi do osiągnięcia sukcesu w social media, stawiaj często siebie w roli osoby, która potencjalnie mogłaby skorzystać z usług twojej firmy. Dzięki temu będzie ci łatwiej zrozumieć potrzeby czy oczekiwania odbiorcy. Wystrzegaj się kupowania lajków i już na samym początku pokaż, że cenisz każdego nowego fana profilu.

 

… i na koniec

Spójrz na swoją facebookową tablicę - ilu masz aktywnych znajomych, a ile firm zaangażowanych w tematykę, która Ciebie interesuje? Porzuć złudzenia, że serwisy społecznościowe służą głównie do kontaktów ze znajomymi. Zacznij wykorzystywać społeczności w świadomej promocji tego, na czym Ci zależy.

 

Pamiętaj jednak, że sukces przychodzi przez ciężką pracę i sukcesywne realizowanie swoich celów. To złota zasada zarówno w realnym życiu marki, jak i tym wirtualnym. Jeżeli jednak nie radzisz sobie z mediami społecznościowymi, Faza Kreatywna przyjdzie z pomocą! A może wychodzi ci to świetnie, ale brakuje ci już czasu? Na nas możesz liczyć w każdej sytuacji!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Please reload

Podążaj za nami
Wyszukaj wg tagów
Please reload

Archiwum
  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Faza Kreatywna

Słów kilka o marketingu i nie tylko 

© 2017 by Faza Kreatywna Łódź

  • Google+ Faza Kreatywna
  • Facebook Social Icon
  • LinkedIn Social Icon